Sprawdź, które owoce są najzdrowsze i jak je przyrządzić

Wiosna i lato to trudny czas dla mojego organizmu, który bardzo powoli budzi się z półrocznego uśpienia. Liczne zajęcia i nagłe zmiany ciśnienia powodują rozdrażnienie, bóle głowy i ciągłe zmęczenie. Mam na to jednak pewien sposób – owoce. Sprawdź, które z nich są najzdrowsze.

Jabłka chronią przed chorobami serca

Skórka i gniazdo jabłka posiadają cenny dar – pektyny, które są odpowiedzialne za oczyszczanie naszego organizmu z substancji trujących. Właśnie dlatego codzienne jedzenie przynajmniej jednego jabłka (w całości!) powinno wejść w nawyk mieszkańcom dużych miast.

Jedzenie jabłek oddala nas także od problemów z cholesterolem, miażdżycą i zawałem. Jabłka wpływają również na problemy z układem pokarmowym. Na zaparcia najlepiej jeść surowe albo gotowane jabłka. Można także ugotować z nich kompot.

Jod zawarty w gruszkach

Gruszki proponowane są wszystkim osobom z problemami z tarczycą. Zawierają w sobie leczniczy jod oraz bor, który pozytywnie działa przy wytężonej pracy umysłowej. W związku z tym przekąski z gruszek powinien jeść każdy student podczas sesji.

Gruszki w formie musu podaje się już półrocznym niemowlakom. Świadczy to o ich łagodnym wpływie na nasz żołądek. Gruszki nie są ciężkostrawne, ponieważ składają się w większości z wody.

Zobacz więcej:

Jagody dla osób z wadami wzroku

Osobom, które na co dzień pracują przy komputerze, znane są problemy z pękającymi naczynkami w oczach. I tu z pomocą przychodzą jagody, które w swoim składzie mają antocyjany. Są to barwniki występujące nie tylko w jagodach. Znajdziemy je również w: aroniach, truskawkach, wiśniach, żurawinie czy owocach czarnego bzu.

Jagody w swoim składzie posiadają także cenne przeciwutleniacze. Są one odpowiedzialne m.in. za obniżanie poziomu cholesterolu. Ale to nie koniec zalet jagód! Napary z suszonych owoców wpływają kojąco na nasz układ nerwowy.

Zobacz również: Zapraszamy do otwartej kuchni Michała Molendy

Truskawki na bezsenne noce

Moimi ulubionymi owocamitruskawki. Poprawiają one krew, oczyszczają organizm z toksyn i zawierają mnóstwo cennych witamin oraz minerałów.

Numerem jeden podczas sezonu jest koktajl truskawkowy! To doskonały (i szybki!) pomysł na deser z przyjaciółkami.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Porady kulinarne:

Sztuka pieczenia muffinek - od czego zacząć? 6 faktów o zamiennikach cukru Co to jest BLW i dlaczego wychwalam je pod niebiosa? Dlaczego rabarbar należy zbierać tylko do połowy czerwca? Jak jeść kraby? Jak dobierać przyprawy do potraw? Pieczenie i grillowanie kraba Co dodawać do smoothie? Najlepsze składniki Czy słyszałeś o zarodkach pszennych? Dlaczego warto je włączyć do diety? W tych produktach jest najwięcej magnezu Bogate właściwości marchewki Wartości odżywcze komosy ryżowej Właściwości kakao, czyli dlaczego warto sięgać po "pokarm bogów" Jaki jest najlepszy rodzaj czekolady? Jadalne kwiaty Trujące kwiaty Wegańskie książki kucharskie, które spodobają się też mięsożercom Jedzenie, które uszczęśliwia (dosłownie!) Domowa pizza jak włoska! Doprowadź ją do perfekcji Miód wrzosowy – właściwości lecznicze i zastosowanie Jak upiec sernik idealny? Awokado – z czym łączyć? Najlepsze źródła żelaza dla wegetarian Właściwości zielonego smoothie