Obiad na kieszeń studenta, ale z klasą!

Pyszne jedzenie wcale nie musi być drogie i czasochłonne. Przekonałam się o tym, rozpoczynając studenckie życie. Internet aż kipi od przepisów na tanie i szybkie dania, które przygotuje każdy, nawet najbardziej niedoświadczony amator kuchni. O ile (prawie!) z każdego taniego przepisu wyjdzie coś dobrego, o tyle nie możemy być pewni, co do pozytywnego wpływu tych potraw na nasze zdrowie. Na co zatem może sobie pozwolić osoba ze studenckim budżetem?

Kuchnia chińska

Ciepły posiłek po całym dniu spędzonym na uczelni często sprawia frajdę. Szybkim daniem, które wykona każdy jest na pewno kurczak w sosie słodko-kwaśnym z ryżem. Jego przygotowanie zajmie nam ok. 20 minut. Filety z piersi kurczaka wystarczy pokroić w kostkę, dodać ulubione przyprawy i podsmażyć na oliwie. Przygotowane mięso mieszamy z gotowym sosem słodko-kwaśnym. Idealnym dopełnieniem tego dania będą orientalne przyprawy i sypki ryż.

Kuchnia włoska

Miłośnikom kuchni włoskiej polecam szybkie spaghetti. Sos bolognese łatwo można zrobić samemu ze świeżych warzyw albo z tych w puszce. Warto także czasami poszukać gotowych sosów produkowanych we Włoszech, co daje gwarancję jakości i smaku. Jedyną trudnością w przygotowaniu tego dania jest ugotowanie idealnego makaronu. Na końcu dodajemy do sosu smażone mielone mięso oraz tarty ser i mamy gotowe danie.

Dla wegetarian

W propozycjach szybkich i tanich dań znajdzie się też coś dla wegetarian. Burgery warzywne, chociaż bardzo pożywne i przepyszne, nie zajmują dużo czasu. Inaczej jest jednak z kotletami sojowymi, które wrzucamy na wrzątek, np. z kostką rosołową.

Przeciwnikom glutaminianu sodu, który często znajduje się w kostkach, proponuję stworzenie domowej jarzynki z suszonych warzyw i ziół. Tak przygotowane kotlety wrzucamy do sosu warzywnego albo obtaczamy w jajku oraz bułce tartej i smażymy na patelni.

Świetnym dodatkiem do kotletów z soi będzie kasza jaglana oraz gotowane brokuły i kalafior. Do tego zestawu pasuje także surówka z kapusty kiszonej albo Coleslaw.

Zobacz także:

Co powinien jeść student?

Studenckie dania powinny zawierać: witaminy z grupy B, cynk, magnez, potas, lecytynę, żelazo, fosfor. Związki te pomagają w funkcjonowaniu układu nerwowego, wpływają na pamięć oraz pomagają w przyswajaniu nowej wiedzy.

Zobacz również: Zapraszamy do otwartej kuchni Michała Molendy

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Porady kulinarne:

Właściwości botwiny Sezon na botwinkę – dlaczego warto włączyć ją do diety? Jak ugotować makaron idealny?